22 Haziran 2012 Cuma

Tencere? Dibin kara..!

Birkaç hafta evvel, evdeki teflon tencere tavaları emekli etme kararı aldım. Zaten çizilmişlerdi, emeklilikleri çoktan gelmişti. Sonra herşeyi google'a soranlardan biri olarak tabi ki yeni alacağım tencerelerin nasıl olması gerektiğini de sordum. Seramiği var, şusu var busu var... Teferruata girmeyeceğim.


Sonunda dökme demir tencerelerde karar kaldım. Sonra dökme demir tencereleri didikledim, hangisi iyi, nasıl kullanılır, nasıl temizlenir, öyle midir, böyle midir.. Araya taraya Hecha'ya ulaştım. Sonra bu seferde google'a Hecha yazarak kullanıcı yorumları araştırdım. 



Onunla herşeyi bişirebilirsiniz, özellikle etleri çok güzel pişiriyormuş
ama bunu tadacağımı sanmıyorum

Sonuç olarak söyleyebilirim ki Hecha bu konuda iyiymiş. Markayı pohpohlamayacağım çünkü google'da arar bulabilirsiniz bence :)

Ama baktım ki biraz tuzlu, yani ben 6 tencere atacağım. Tamam 6 lüzumsuz tencere almam ama 1 küçük, 1 büyük boy tencere, birde tava alırım diye hesap ediyorum..

Sonra çeşitli online alışveriş sitelerinden Hecha ürünlerine baktım, karşılaştırdım durdum. Sonunda evmanya.com sitesini buldum. Burada benim almayı düşündüğüm stewpan serisinden yaptığınız alışverişlere bir adet minipan (küçücük dökme demir tava) hediye ediyorlarmış. Her akıllı kadın gibi bu küçük hediyeli (kaldı ki o küçük şey bile 69 tl. idi) ürünü satın almak, kendimce kara geçmek istedim. Siteye üye oldum, ilgilendiklerimi sepete ekledim, satın al dedim. Ama alamadım.

Birsürü kodun göründüğü ekranla muhattap olup durdum. Farklı internet tarayıcılardan girdim olmadı, evden girdim olmadı.. Yok arkadaş alamıyorum. Aradım firmayı; telefonda iletişim konusunda en ufak bir fikri olmayan, hayattan bezmiş kızcağız 3 kere "ne hatağğsı" dedi. Dedim "hanımefendi, verebileceğim bir hata kodu yok, açık kaynak bir araba kod görüyorum, hangi birini söyleyeyim, başka ürünlerle (o ürünleri silip başka ürün ekleyip satın almayı denedim) denedim alışveriş yapamıyorum, bana yardımcı olun"..

"Tamam" dedi. "Biz size döneriz!"

1 hafta geçti dönmedi, dönmediği gibi sorun da giderilmemişti. Mesaj attım siteye, kullanıcı adımı, sipariş kodunu yazdım, arada iki laf giydirdim.. Dönmediler

1 hafta daha geçti, siteye girdim baktım site değişmiş.. bi değişiklik var. Baktım sepetteki ürünleri alabiliyorum artık "satın al" deyince.. yupii.. çok sevindim tabi, hemen alıcam, ama o da ne? Minipan hediyesi yok! Uyuz oldum, twitterdan iki laf daha giydirdim tınmıyolar..

Bugün oradan almamaya yeminliyken google'a "hecha kampanya" yazmam neticesinde çıkan sonuçlarda en yukarıdaydılar. Yani birde para verip google'a reklam veriyosun ha!

Şahitsiniz

O tavayı istiyorum tamam mı! Siparişimi verdim bugün, o minipan bana gelecek, o kadar! Öyle kampanyamız yok diye çamura yatmamaları için delil kaydettim bunu, hadi bakalım.






----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Revize 22.06.2012


Evmanya.com, bugün öğle sularında twitter üzerinden aşağıda görülen yanıtı verdi, hatta sonrasında aradı ve Müşteri Hizmetleri'nden ilgili bir bayanla görüştük. Sistemlerinde bir sorun olmuş, bunu kabul ediyorlar. Dün paylaştığım google sponsorlu reklamında görülen kampanya ise şu an geçerli değilmiş. Sadece daha önce yaşadığım çözümsüzlük sürecine istinaden o promosyonu bana göndereceklerini söylediler.

Valla normalde böyle şeylere girmem ama bende telefonda iletişimsizlikten nefret ettiğim kadar başka birşeyden nefret etmiyorum sanırım. İlk aramamda ilgilenselerdi böyle bir yola gitmezdim. Gerçi yol da ne ki.. alt tarafı bloga yazdım.

Yinede teşekkürler,


Sorun şu ki artık günümüzde birçok alışverişi gerek vakitsizlikten, gerek cazip kampanyalardan ötürü internet üzerinden yapıyoruz. Çeşitli bilgilerimizi girerek bir data havuzuna malzeme oluyoruz. Ve kesinlikle insan güvenmek istiyor alışveriş yaptığı siteye. Bir sorun yaşadığında ciddi bir muhattap bulabilmek ve ilgilenilmek kesinlikle gereklilik.

6 yorum:

  1. ben tencereye değil, tencerenin içindekilere bakanlardanım:) ve hatta içindekilerin içindekine.. o görünmez ama hissedilir. yağından tuzundan biberinden söz etmiyorum, hepsinin arasına sızdırılan sevgiden.....:)

    Özet:yemeği yemek yapan tencere ve yalnızca malzemeleri değil, içine katılan sevgidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Zihni Abi, para harcamak olsun diye didiklemedim bende. Sevgisiz pişen her yemeğin, pişerken başında beklenmeyen her tencerenin bed bir tadı olur; buna inananlardanım.

      Sağlık açısından kullandığımız eşyaları bir süredir ince eler olduk, tencerelerin de ömrü tükenmiş, aha bu da bunun üstüne geldi :))

      Sil
  2. Ben de işte böyle şeylerden korktuğum için bir türlü başlayamadım şu internetten alışveriş olayına. Oysa ki çok uygun, hem çok orijinal şeyler yakalanabiliyor.

    Tavana, tencerene:) kavuşmana sevindim. Mutlu son'la bitmeseydi bu yazı, ben bile burda sinir olmaya başlamıştım iyice firmaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sonuçta tüketici hakları diye birşey var...

      Gerçi insan hakları diye de birşey var ama... neyse

      Sil
  3. ne sinir bir durum gerçekten.Bir işi ya düzgün yaparsın yada yapmazsın ben böyle durumlara sinir oluyorum.tavaları güleg güle kullan bende bu konuda araştırma yaoıyorum bu marka başka yerde satılmıyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki, kendi internet sitelerinde ayrıca başka yerlerde de var. Ayrıca gidip almak isterseniz sitenin 'satış noktalarımız' kısmında mağazaları da görebilirsiniz

      Sil