19 Kasım 2008 Çarşamba

Baby Einstein

Mercan'ın artık görsel hafızası oldukça genişledi, hayal gücü uçsuz bucaksız zaten. Gördüğü şeyler bilindik şekillerinde olmasalarda formundan onun ne olduğunu çıkarıp söyleyebiliyor. Mesela dün akşam wallpaperımı gördüğünde "eeema" dedi, evet oğlum elma :)


Ve yine her akşam hatta bazen sabah kreşe gitmeden önce haberlere bakmak istercesine ısrarla izlemeye çalıştığı Baby Einstein olayına gelelim. Çalışma masasının önünde kedi gibi bekleyip açmamızı istiyor yaklaşık 1 aydır, koltuğa kurulup zevkle izliyor ve eşlik ediyor. Öyle eğleniyor ki dünya batsa umrunda olmaz, müziklere eşlik ediyor, bazen masaya parmaklarını vurarak (istemsiz bir şekilde bizim tempo tutuşumuzu taklit ediyor da olabilir) tempo tutuyor, sıfat tanımlamalarına sıra geldiğinde heyecanla o da birşeyler söylüyor. Tabi o ingilizcesini söylüyor biz türkçesini, mercan kendincesini...
Ben bu baby einstein olayına Mercan henüz karnımdayken bulaşmıştım, mp3lerini falan indirip dinletmiştim ona.. Doğduktan sonrada babasının aldığı mp3 player ile başucunda bile dinletmeye çalıştık. O da bazen tepki verdi bazen vermedi... Aslında pek de önemini yitirmeye başlamıştı bizim için. Kulağına hoş gelen şeylere dikkatini veriyor, isterse dans ediyordu. Çocuğu "zekan gelişcek bak bunnarı dinleee" diye sıkıtıracak halim yoktu. Videolarını da henüz 3 aylıkken ucundan köşesinden biraz izletmiştim, grafik ve sesler dikkatini çekiyordu, 5-10 dk. lığına işime bakabiliyordum (napıyım).


1+ oldu ve biraz ilgisini yoğunlaştırmayı becerdi, 15 aylık oldu gördüğünde çok sevindi, 18 aylık oldu açmamı istiyor.

Pis bir bağımlılık olarak görmüyorum. Genelde çocuklara tv, video izletmeyi önermezler çünkü. Ama öğreniyo kardeşim :) Dün akşam uzun zamandır elimize almadığımız küçük hayvanlar ansiklopedimizi alıp oradan zebrayı bulup gayet de güzel "seeba" (zebra) dedik. "Aslanı bul oğlum" diyosun sayfaları çeviriyo, aslan neydi yaw diye kafası karışıyo "hırrhauuw" diyoruz "hıh" diyo aramaya devam ediyo :)

Tabi bu gelişmeden sonra Baby VanGogh, Baby Santa vs.. temin etme çabasına
girdim, haftasonu da kesinlikle ama kesinlikle boyalara bulanacağız oğlumla, fotoğraf çekemedim malesef ancak 2 akşamdır elinde benim bir adet guaj boya şişem ve bir adet de fırçamla geziyor. O ikisini ben kullanırken kesinlikle görmedi, ama onları ayırmıyor, elinde birlikte gezdiriyor, bırakacağı zaman aynı yere bırakıyor... Sanıyorum kreşte bir üst yaş grubunun çalışmalarına tanık oldu ve ilişkiyi böyle kurdu.

Evet haftasonu yaprak toplayalım, boya yapalım.. Aktiviteleri takip edemiyorum veya yaratıcılığımın tümünü ofiste bırakıp üstüne kapıyı kapıyorum, oğluma az şey kalıyor!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder