6 Kasım 2009 Cuma

en güzel cumalarım...

Artık cuma günlerinin anlam ve önemi var. Bir kaç haftadır... Perşembeden cumanın haberini verip, cumartesi için plan yapmaca... Oğlumla :)

Soğuk havalarda yataktan çıkmak istememe durumu var bir kaç gündür, sabahları.

- Miki bugün, bi de yarın okula işe gidicez ondan sonra tatil aşkım.
- hieee payka mı gidiceeez
- olabilir. hava güzel olursa gideriz

Bir de artık cumaların başka bir özelliği daha var. Her hafta cuma günü kreşte 'sürpriz günü' düzenleniyor. Bütün çocuklar -değil 2/5 yaş grubu- arkadaşlarıyla paylaşmak üzere oyuncak, yiyecek, içecek vs. ıvır zıvırlar götürüyorlar. Bugüne kadar hep yiyecek-içecek gönderdim. Oyuncak türevi şeyleri gönderdiğimde ne olur bilmiyorum açıkçası. Paylaşmaktan çekinmediği halde salonun ortasında birden "onlar benim" demesi canlanıyor zihnimde. Bu cuma sınırımı aşıp gıda göndermemeye karar verdim ve onlara birer boyama sayfası gönderdim. Çok sıradan belki. Ama gönderdiğim sayfada minik kuş var. Kreşin adı da Minik Kuş Anaokulu.. o bağlamda yani. Tabelalarında ve binanın cephesinde minik kuşu gördükleri için onu boyamaktan zevk alabileceklerini düşündüm ve hemen çizittirdim. Ki akşam evde test ettim, Mercan gayet zevk aldı. Hatta "miniiik kuuuuş miniiik kuuuuş" diye bir şarkı tutturdu öylesine. İsteyen şuradan indirip çucuuna boyatabilir. Haftaya da onlara yıldız yaka rozetleri yapmayı düşünüyorum fakat ne tür bir materyalden nasıl ne şekilde temin etmeliyim karar veremedim.

Öyle işte...

Ayrıca ayıptır söylemesi Mercan artık sabahları yatağını topluyor :)) hehe. Ben kendi yatağımızı toplarken bir sabah kendiliğinden sordu..

- anneeeee (bu anne diye bağırmasına erkeksi, haşin, seksüü bir tonlama ekledi artık)
- efem beybi
- bende yataaamı toppayabiliy miyim? (evet gerçekten bunu sordu)
- ~şaşkınlık~ olur oğlum, toplayabilirsin

1 dk. geçmeden...

- anneeeeeee. toppadım. bakabiyiy misin?

bakmam mııı!!! Artık böyle soruyor sorularını, misin, mısın, mıyız... şeklinde. Bunu bir akşam babası söyledi ona. Üst üste 3 biberon süt istemeden sonra süt ambalajı açmaktansa inek sağmayı tercihlerine arasına katabilecek olan sayın koca "süt getir denmez, bana süt getirebilir misin denir" dedi..

ve netice..

küçük bir rica.. yada zaman kazanma çabası :)

akşam eve geldiğinde caillou krizine girmiyor, sabah kalkınca bob the builder diye televizyona yapışmıyorsun. teşekkür. onun yerine sevdiğin çizgi filmleri dvd playera yerleştirip play tuşuna basıyorsun :))) hepsinin jenerik müziği dilimizde pelesenk, yaşamımızın her anına küçük birer dipnot oluyorlar. bütün kareli ekoseli kumaşlar "bokunkiiiii" (bop demek istiyorsun), kız kardeşler de rozi oluyor.

tebrikler

sen olmasan anlatacak, gülecek, kafamda tekrar ettiğim ölünesi anlar olmayacak.

ay lav yu mikiiii


4 yorum:

  1. merakdan soruyorum:)3 şişe süt içdikden sonra sizin yatak sbaha kadar ne alemde oluyor?:)

    YanıtlaSil
  2. pazar oğlum yanıma geliyor..böyle olacağız mı biz de..

    YanıtlaSil
  3. ~edanik: canım başlarda bana da endişe veriyordu onun sütçüllüğü ama çok şükür bugüne kadar sadece 1 kez kaza yaşadık, o da benim Mercan'ı duymamaktan kaynaklanıyo :))))

    ~ghanima: elbette olacaksınızdır :) ve daha neler neler olacağızdır? kimbilir

    YanıtlaSil
  4. miki mi artik bu küçük adamın takma adı? yirim yirim! :)

    misinli cumleler, yatak toplama ha? bravo, hem de kocaman!

    minik kuşu indirdim bile! harika bir sürpriz hazırlamışsın çocuklara.

    YanıtlaSil