28 Aralık 2010 Salı

Şaşırmadım da....

Pratikte, ücretsiz olarak; insanların çok emek harcadıkları ve bütün bir yıl yatıp onun gelirini yemeyi düşündükleri albümlerinin, veya hakkın rahmetine kavuşmuşunun, Türkiye'den afaroz edilmişinin, piyasada imkanı yok bulunmayanının, amatörünün, özentisinin, ankaralısının, doğusunun batısının, türküsünün, enstrümantalinin, kapı gıcırtısının, yaprak öttüreninin, konser kaydının, fenomeninin,
dötlüsünün göbeklisinin, kellisi fellisinin müziğini dinleyebildiğimiz için telif hakları yasasını ihlal etmiş olan, bana göre çok kral dj;fizy mahkeme kararıyla kapatıldı.

Şimdi ben gün içinde çalışırken ruhumu doyurmak için bir terabaytlık harddisk ayırmalı ona feci şekilde müzik-video mu yığmalıyım?

İmkanı yok.

Onu da geçtik, pardon artık kim albüm alıyor var mı alan. Ben senelerdir almıyorum da...Aldığım da, özeldir ve almışımdır veya alıyorumdur. Hatta artık insanlar (tr insanım hariç) zırta pırta albüm yapmıyorlar bile . Yapan da nitelikli albüm yapıyor. 'Track list'inin bir vizyonu ve misyonu oluyor, albümün bir karakteri oluyor, 1'den 11'e dinlediğinizde "uuw evet" diyebileceğiniz cinsten. Onun haricinde artık herkes sahneden kazanıyor.Sahne performansı evet bilirsiniz hani yılbaşı geliyor mesela bilmem kaç bin verip bir otelin düttürü masasında oturup ebru tündeş izleniyo ya hani? hah işte ondan. Zaten ordan elde ettiği gelirle 3 ayda bir kendini modifiye ettirip, artanıyla da bir daire aldığı düşünülecek olursa albüm çıkarmak kendisini zarara sokabilir bölelerinin....

Neyse...

Telif hakları gerekçe gösterilerek site kapatıldı. Şimdilik mi yarınlık mı kaç vakte kadar bilmiyorum. Ama gerçekten anlamıyorum ya. Uleyn ordan şarkı bile indirilmiyor ki, evet ben indirebiliyorum isteyen indirir yani olabiliyormuş ama kimse indirmez artık tenezzül etmez devir değişti. Ki fizy tamamen buna hizmet ediyordu işte, yaz 'orhan baba' batsın bu dünya, yaz 'm.j.' gelsin beat it, ooh gelsin kızlar gitsin kızlar. Mp3'üm yok ofis bilgisayarımda sadece buddha bar ve putumayo, tamam biraz kitaro ve deep forest ve zamfir ve belki pink floyd olabilir ama o kadarcık gerçekten. Onlar da demirbaş bir yerde....

Ne güzel listelerim vardı fizy'de her gün günün belli saatlerinde, farklı ruh hallerine göre özenle işlenmiş seçilmiş listeler.

"Ee emeğe saygı" durumu değil yalnız bu, kimse "oh iyi oldu" demeye başlamasın yine. TTNet Müzik diye bir şey var haberiniz ola. İnternet müzüğünün ağası diyolar.........fizy mizy yaşatmaz diyorlar.....

Bu arada sevgili fizy, %100 türk malı olup, mashaple awards'ın müzik dalındaki son 5 finalist arasında kalmış bir sitedir. Ödül alabilitesi olasıdır! 


We will be back diyor şimdilerde

Müzik ruhun gıdası ya...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder