2 Ocak 2012 Pazartesi

Girdiniz mi yeni yıla?


Hızlı hızlı hazırlanan 10 dk. da yenilen ve fütursuzca "ay ben çorba içip gelmiştim" şeklinde saygısızca tabakta bırakılan yemekler, ipini koparan kafayı yemiş çocuklar (Mercan dahil) ve "ay biz hiç yerli vodka içemeyiz, rus içeriz" şeklindeki anlamsız böbürlenmelerle geçen yılbaşı (! neye göre, kime göre) akşamının ardından başka birşey yok zihnimde. Artan mezeler ve o mezelerle 3 ekmeği katıp edip doyabilecek 8-10 kişiyi düşündüm sadece. Bir daha böyle bir organizasyon da yapmayacağım sanırım.

Zaten "yılbaşını kutlama" olayının anlamsızlığıyla bütün gün kafam şişmişti. 2 gün önce 'kazara' bombalanan Uludere'yi, ölen çocukları, Van'da çadırlarda kendini yakmadan ısınmaya çalışanları, Somali'de kuru buğday/yulaf kuyruğundaki insanları düşününce ve tüm bu yaşananlara "medeni uygarlıkların" yılbaşı nedeniyle sırtını çevirip; "yılbaşı alışverişi nasıl yapılır, hindi nasıl alınır, yılbaşında nerede eğlenilir" başlıklı haberlerle haşır neşir olabilmesini ekleyince tuhaf oluyor insan. Gündüz saatlerinde bedava dağıtılan birşey varmış gibi mağazalara doluşarak hediye almak isteyen insanlar bu sene midemi bulandırdı.

Kimseye hediye almadım. Ha aldım, çim adam aldım oğluma. 2 saatte bir başına dikilip çimler çıkmış mı diye bakıyor. Böylece bir bitkinin kolay büyümediğini anlayacak. Yediği bir meyvenin ne zahmetlerle olgunlaşıp evimize kadar geldiğini anlatacağım ona, burun kıvırmamasını söyleyeceğim...

Sonra haberler...of o haberler! Hangi ülke yeni yıla nasıl girmiş, kim nerede sahne almış, millet nasıl kopmuş, kim nerde göbek atmış....

Manyakmı bu millet ya? 

Birde kendime hediye aldım/yaptım.

Bir sürü kitap aldım. Hediye(lerim) kitaplardı... 2. el satış yapan dükkanlara daldım göz kırpanı aldım, enteresan bir şekilde de aradığımı bulamadım, "Richard Dawkins?" deyince boş boş bakan insanlarla karşılaştım :) Aramadığım ama sevebileceğim kitaplar buldum, üstüne hediye kitap bile kazandım. Kitapları sonraki postta paylaşacağım. 

Yan hediyem de canavar kitap ayracı :)

Ayracı özellikle bu sayfaya takmadım, anne ve babamı birşey için andığım yok,
ama oğlum büyüyünce kitap yazacakmış umarım o bana bir kitap ithaf eder :)


Bir sitede gördüğüm küçük birşey, hem Mercan'la vakit geçirmek olsun, hem küçük kırpık kalmış kartonları değerlendirmek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder