29 Şubat 2012 Çarşamba

Mercedes Sosa


Victor Jara gibi şarkı söyleyerek ölmüştür sanırım Sosa'da.

Şarkıları kulaklara aşina olsa da, öldüğünde İspanya basınının haricinde kimse için haber niteliği taşımamıştı.





Teşekkürler hayat, verdiğin herşey için...


teşekkürler hayat, verdiğin herşey için
her açtığımda 
siyahı beyazdan, cennetin huzmesini karanlıktan, 
sevdiğim erkeği kalabalıktan çıkarıp bana sunan gözlerim için

teşekkürler hayat, verdiğin her şey için
hayatın sesi ve kelimelerim
düşüncelerim, ettiğim kelamlar,
annem, dostlarım, kardeşim ve parlayan güneş
ve aşkın izleri için

teşekkürler hayat, verdiğin her şey için;
duyduğum tüm sesler; gece, gündüz, 
ağustos böcekleri, kanaryalar, çekiçler
motorlar, köpek bağırışları, rüzgar
ve yarin sakin fısıltıları için

teşekkürler hayat, verdiğin her şey için;
caddelerinde, göl kıyılarında, dağlarında
ovalarında, leb-i deryada yahut suya hasret çöllerinde
ve evlerinde yorulan adımlarım için

teşekkürler hayat, her şey için;
yıkıntılardan kendimi yeniden yaratabildiğim
ve yeniden hayata sunabildiğim için
kahkahalarım, göz yaşlarım 
ve bu şarkı için

her şey için teşekkürler...




Böyle söyleyince ne güzel geliyor. Sözleri de öyle, lakin teşekkürler sürüp gidecekler ve görecekler için değil, veda için. Bu şarkının sözlerini yazan Şili'li Violeta Parra. Ve bu şarkıyı yazdıktan bir sene sonra da teşekkürlerini sunduğu hayata veda ediyor. Kafasına sıktığı bir kurşunla!

4 yorum:

  1. Yılda bir defa yer veriyorum sanırım bu şarkıya. Ve en çok bu halini seviyorum.
    İlginç bir zamanlama oldu bu akşam. Direncimi kaybettiğim bir anda.
    Ve sana da teşekkürler zmanlama için:) Ağlayarak dinleniyor olması o dirence saygısızlık olsa da bu gece böyle:)

    YanıtlaSil
  2. Kendimi sorunlu ve sorumlu hissetmiyorum ağlamak bir ihtayaç, vesile olmuşum diyorum.. akışmışsın hüznünü.

    ben pink floyd'un money'ini dinleyip ağlayan adamım :)))

    YanıtlaSil
  3. pink floyd,
    Mercedes Sosa,
    facede
    Victor Jara... vs.

    bütün bunları gönlüm biryerlerden ısırıyor ama, hadi hayırlısı, ortak yanlarımızdan örnekler. bu kadar fazla ortak yan bulduğumda o kişiyi kardeş-bacı ilan ediyorum. gen ortaklığı olunca öyle oluyor ya:)

    YanıtlaSil
  4. zihni ~ aa unutmayayım da okuyayım ben onu

    YanıtlaSil