16 Mart 2012 Cuma

Pamuk yahut kızgın ateş...


Bildiğim kadarıyla Türkiye'de bir krematoryum yok. Yani hani beni veya benim gibileri geçtim, gayrimüslimlerin talebine karşılık verecek biryer yok. Yakılmak istiyorsan cenazen yurtdışına gönderiliyor, yakılıyorsun ve istiyorsa Türkiye'deki ailene iade ediliyorsun. 

Yani bildiğim kadarıyla böyle. Hayattayken yapmaya fırsat bulamadığın seyaheti yapıp geliyorsun belki...

Tuhaf değil mi?


Anayasanın 2. maddesindeki laiklik ilkesinde böyle bıdılar yokmuydu? "..bütün din ve inanışlar karşısında eşit davranma" şartı


Diğerlerine eşit davranmayı geçtim, bireysel tercihe engel teşkil ediyor çünkü uluslararası seyahat edip yakılmak da iyi para gerçekten.

Yani napıcaz? 

Ölünce toprağın altında çürümek istemiyorum. Bir imam gelsin başımda dualar okusun, insanlar beni alıp toprağın içine itinayla indirsinler ve üzerime toprak atsınlar istemiyorum. Ölü yıkama, pamuk tıkama, başında ağlam gibi ritüellerin malzemesi olmak istemiyorum. Daha da önemlisi bir anma noktam, adresim, mezarım olsun istemiyorum. Ölüp gitmişken ve arkamdan yapılabilecek tek şey kalan eşyaları dağıtmak vs. olabilecek iken bir sürü paralar verilip bir mezar taşı yapılsın ve yine paralar verilip toprak satın alınsın istemiyorum. 

İstemiyorum yahu.

Çıtır çıtır yanayım istiyorum. 

8 yorum:

  1. Bu konuda ben de benzer şeyler düşünüyorum. Artık merak etmeye başlamıştım neredesin diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) şehir dışında çekimdeydik, onu yazacaktim aslında ama bir sela okundu aklıma bu geldi...

      Sil
  2. dirimizi kurtaramıyoruz, hiç olmazsa ölümüzü kurtaralım değil mi:)
    aslında en ucuz cenaze yöntemi en doğrusu da, kalan sağlarımıza mahalle baskısı ekstradan eklenir ki, daha kötü olan da bu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da pahalıymış abisi, krematoryum maliyetli birşeymiş inşaasından itibaren. Ama yani onu da kalan sağlar düşünsün artık :)

      Sil
  3. bizimkiler diri diri yakma konusunda uzman ne yazık...

    YanıtlaSil
  4. benim kendimce buldugum cozum organlarim bagislandiktan sonra kalanin da bir arastirma hastanesine verilmesi. onlar gelip aliyorlar zaten. zahmeti yok masrafi yok mis. hem bi ise yaramis olurum:) vasiyetime koysam istemeseler de yaparlar herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel, mantıklı. Bilim ve dolaylı yoldan insanlık için faydalı olmuş oluruz. Lakin gömülmemeyi tercih eden kitlenin talebini karşılayacak üniversite ve araştırma hastanesi çıkacağını sanmıyorum. Tıp fakültelerinde kadavra görmeden mezun olan öğrenciler olduğunu biliyoruz. Bu kaynak azlığından ziyade yöntem eksikliğinden olsa gerek. Çünkü Dj Hamdi Çelik Türkiye'nin yılda 250 kadavra ihtaycı olduğunu söylemişti. Bu rakamı da ithal ederek veya sahipsiz kadavraları ele alarak tutturuyorlarmış. Yani ellerinde patlarız :)

      Sil