14 Eylül 2012 Cuma

Miriba

Miriba blog.

İvit astım yine seni. Ama neyseki sen trip atmayan, olayları kendi kendine kurgulamayan ve kesinlikle içten pazarlıklı olmayan mizacınla 'en'lerimden birisin. Hem kimseye okutma veya gövde gösterisi yapma kaygımız da yok dimi? 

Tamam.

Tatil geldi gitti.

Dönüşte senelerdir yapamadığım şeyi yaptım ve bir bitki edindim. Aechmea fasciata kendisi. Pek sevdim, pek konuştum ve ilgilendim kendisiyle. Kısa süre sonra kökünden gelen yavrusunu görünce ayrıca heyecanlandım. Tabi böcek, karınca, sinek öldüremeyen ben; o yavru bitki kökünü de annesinin gövdesinden ayıramadım! Sevgili ayırdı. O bebek aechmea'nın ebesi sevgilim olduğu için bebek aechmeanın adını da Memo koydum :))

Sonra aechmeaya arkadaş olsun diye küçük bir guzmania aldım. O da gayet mutlu. 

Senelerce kendimi "çiçek öldüren" diye etiketleyip, kendi kendimden korkar olmuşum bunu farkettim. 

Mercan her akşam okuldan döndüğünde onlarla konuşuyor. İsimleri Alev, Memo ve Guzi :)) Tek tek konuşuyor ve topraklarını küçük parmaklarıyla kontrol ediyor. Kuru olduğunu hissederse veya tam kestiremezse beni çağırıyor. Suluyor, yapraklarını okşayıp konuşuyoruz onlarla.

Birde uzun zamandır hayatımın bir kenarına ittiğim şeyleri geri çektim. Çok çok çok ama çok uzun zamandır değil resim, iki karalama bile yapmıyordum. Ancak ihtiyacım olan şeyin, mutluluk veren ve üretkenliğimi arttıran şeyin bunlar olduğu aşikardı. Nasıl unuttum, günlük koşturmacalar ve para kazanmaya odaklı işlerin arasında kendim için kağıt kalem tutmayı nasıl bıraktım aklım almıyor.

Yeniden başladım, küçük bir bloknot aldım ve ikidebir çıkartıp birşeyler karalayıp duruyorum. Uzun zaman çizmeyince elimizin paslanması diye birşey sözkonusudur. Onu açmaya çalışıyorum. Tamamen açıldığımı hissettiğimde çocuk kitabı resimlemeyi veya hatta belki dötüm yerse yazıp resimlemeyi düşünüyorum.

Böyle işte blog.


6 yorum:

  1. bence de Miriba.
    Joker sözcükler, aynı zamanda özneler:
    Mercan+Sevgilin+resim+çiçekler
    böylece yazıyı özetlersek, "mutlusun":)

    İşte bütün mesele bu. "olmak ya da olmamak" değil,
    olunca böyle olmak, donanımlı, mutlu, farkında, çalışkan:)
    sevindim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğruya doğru Zihni Abi.. Böyle rahat ve mutlu bir süreçten geçiyorum. Mekanikleşen hal ve hareketlerimi, yetişme kaygılarımı öylece koyuverdim :)) Aynen dediğin gibi sahip olduğum güzel şeylerle "ol"maya çalışıyorum.

      Sevgiler, saygılar

      Sil
  2. Hoşgelmişsiniz. Görmeyeli bayağı kalabalıklaşmışsınız :)

    YanıtlaSil