19 Ekim 2010 Salı

birbirimizi değil, annemizin önümüze koyduklarını yiyelim

Pazartesi günleri, pazartesi sendromunda olan Mercan'ı mutlu etmek için genelde çok faydalı olmayan akşam yemekleri hazırlıyorum hatta yemek yerken çizgi film izliyoruz birlikte okulda neler yaptığından bahsedip gülüyoruz, o akşam onu daraltmamaya özen gösteriyorum. Dün akşam da yine patates kızarması ve çiçek sosisler hazırladım. Sonra bu geldi mutfağa;

- anneeee bugün yemekte ne var?.. dedi
bende tabi hazırlıklı olduğum için kendimden emin ve gururlu bir şekilde sırıtarak

- patates kızartmasıııı ve sosiiiiis!! dedim

bunun suratı bi asıldı, bi bozuldu!?

- yaa niye yaaa????? pilav?.. makarna?... börek??
- hö?
- ya ben pilav istiyorum makarna istiyorum sebze istiyorum
- ama oğlum üzgünüm o dediklerinden yapmadım, sevdiğin şeyleri yapmıştım ben.. ühü kem küm

- hayır ben makarna istiyorum pilav istiyorum
- tamam makarna yaparım ama biraz beklemen lazım, hemen olmaz çünkü, bekleyebilir misin?

- hı hı 

- tamam o zaman sen bekle..

makarna yaptım koydum önüne, beni öptü sevindi, "teşekkür ederim" dedi, "sen çok güzelsin" diye yağ çekti. Ama makarnayı yemedi, ağzını patatesle doldurup "aa anneee sosisleri unuttum" dedi ve..

öyle işte... :)

bütün işkence bana!

Bir ara "bugün ne yedin okulda" diye sorunca cevabı fixti; "çoyba içtiim, makayna yediim".
Artık sorduğumda yediği şeyi söylüyor. Sonra aylık yemek listesinden kontrol ediyorum, hatta "acaba tembihlemişler midir" diye yemeğin niteliklerini soruyorum;

- bugün ne yedin annem
- ışpanaak
- hmmm süper, nasıldı ıspanak sarı dimi?
- yooo sayı diildi yeşildi
- aaa doğru ya ben karıştırdım
- ekmeğe mi sürüp yediniz
- hayıy anneee kaşıkla yediiik

bir de kreşten kirli üst baş gelince hemen önüne bakıyorum, lekeleri analiz edip yemek listesiyle karşılaştırıyorum sağlamasını yapıyorum.

kafayı mı yedim? bilmem.. evde benim her yaptığımı yemiyor burun kıvırıyor diye içerledim bozuldum herhalde. orada yediği iddia edilen şeyler gerçekten yeniyor mu, yediren de  -ben- mi sorun var, yemeyen velette mi diye sormadan edemiyor insan.

evde hala patlıcan ve kabağı yediremiyorum. karnıbahar, fasülye ve pırasayı yiyince kendimden geçiyorum. yalnız kötü bir huyum var, kendi sevmediğimiz şeylerden mercan'ı da soyutlamış bulunuyorum ki mantar gibi. Küçüklüğümde babam envayi çeşit mantar pişirip yedirdiği için midir mantarın gırç gırç yapısından mıdır bilinmez sevmiyorum, evime sokmuyorum. Mercan da mantarı kırmızı şapkalı beyaz puantiyeli bir bitki olarak resimlerden tanıyor. 
Düşündüm.. ondan esirgediğim başka yiyecek yok. E o kadar da olsun, zaten hazmı güçmüş mantarın. ondan gelecek proteini de başka gıdalardan aldığımıza göre büyük bir kaybımız yoktur herhalde.

2 yorum:

  1. Ahaha, bu kadar olur, aynı şeyleri ben de yapıyorum. Mantar dışında :) Biz küçükken fazla yemediğimiz için herhalde... Ama 'yediren mi yemeyen mi' sorusu kreştekilerin "bugün yemeklerini çok güzel yedi" cümlesiyle birlikte aklıma düşüyor sürekli :)

    YanıtlaSil
  2. işte yapıyorum sağlamasını :)) listeden o gün yemiş olması gereken şeyin niteliklerini sorarak menüyü teyid ediyor, gelen kirlilerdeki lekelerle bunları eşleştiriyor, son olarak da kakasından pay biçiyorum :))

    YanıtlaSil