18 Ekim 2010 Pazartesi

domatesten girip koçtan çıktım

Dünyanın en pahalı memleketlerinden biriyiz. Neredeyse en pahalı benzinini yakıyoruz, en pahalı etini yiyoruz, hatta büyük bir çoğunluk yiyemiyor.

Şimdi bunlara bir de domates eklendi. Domates yaaaaa. Domates ulennn! Haftasonu bizim manavda 5,50 tl idi, ancak aldığım duyumlara göre semt semt değişiyormuş. Cihangir'de falan 10 tl imiş... yuh diyorum.




Yani öyle bol domatesli menemen çekmesin canımız, veya kış için öööyle küp küp doğrayıp poşetleyip vakumlayıp derin donduruculara atma hayali de kurmayalım.

Sebze mebze meyve komisyoncuları bişeysi başkanı hölösü Halil İbrahim Gürbüz'de demişki paşam; "tüketiciler kırmızı domates satın almasınlar, semt pazarlarında bulunan ve daha ucun olan yeşil domatesten alsınlar, onlar 1 hafta içinde kızarıyor zaten, onları tüketebilirler"!!!

2 günden de "ithal domatesler el yakıyor" haberi manşetleri düşer çünkü olacağı bu, hayvancılığın, tarımcılığın önünü kes, üretimi köstekle, çiftçiyi mandıracıyı sürüm sürüm süründür sonra git elin oğlunun sebzesini meyvesini ne olduğu tartışılır etlerini al. Bari italyadan ispanyadan alsınlar, herifler bol buldukları için birbirlerine atıp mındar ediyolar tonlarca domatesi.

Tamam mevsim koşulları bu yaz çok zorladı üretici, çok zahiyat verdiler, bir de üstüne domates güvesi diye bir cılıbırt hayvanat çıktı ama ya hep niye bizim başımıza geliyo bunlar? insan çıldırıyo gerçekten...

Birde diyanet işleri başkanı ali bey amca "sıkıntı görürsem 'bu yıl kurban kesilmeyebilir' derim" demiş...

Sıkıntı...??? Canım benim; bizim bu yerli üretim ihtiyacı zaten senelerdir karşılamıyordu ki?! Sıkıntı hep vardı. Senin sıkıntıdan kastın ne acep?

Neyse; o zat yinede sıkıntı görüp kurban kesilmemesini önerebilir bence. Gözünü kan bürümüş bir sürü insan haldur huldur canice hayvanları katledecekler. Bütün boş araziler kesim alanı ilan edilecek ve 'kan gölü' şeklinde haberlerde midemizi kaldıracak. Nefret ediyorum. Allah için kurban kanı akıtıp, etini yoksullara dağıtmak günümüzde canice ritülleştirilen bir ibadet biçimi bence. Kimse çıkıp "kurban kesmeseydik senin oğlunu kesecektik" yapmasın. İbrahim peygambere kadarki kurban edilen çocukların günahı neydi gibi uzun bir posta gerek duymayayım... Ana temaya bakmak gerek. Konu şükretmek, minnettarlığı göstermekse bunu başka yollarla yapmak mümkün. Zaten o 'kurban etmek' deyimi benim tüm din anlayışıma karşı. Allah rızası için birşey yapacaksam, bu kurban kesip etini yoksullara dağıtmaktan ziyade para yardımı ile olabilir. Yani o aradaki paragrafın "hayvanları bana kurban edin, sizi cennetime bir adım yaklaştırayım" şeklinde yorum hatasına kurban gittiğini düşünüyorum. Olay; Allah rızası için bir iyilik yapmak olabilirdi bence.

Şimdi Mercan kurban bayramında o kesim görüntülerini falan illa ki görecek televizyonlarda.. Ne kadar sakınırsam sakınayım. Ben nasıl diyeyim küçücük çocuğa "oğlum tanrı kurban istiyor" diye???




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder