9 Ocak 2011 Pazar

Rapunzel

Dün akşam ailece sinemaya gittik. Aslında gündüz tiyatroya götürecektim Mercan'ı ama iki afişi gösterip "hangisi" diye sorduğumda tabi ki de afişin tasarımı yüzünden sinemayı seçti. Tabi birde at vardı afişte, onun da etkisi küçüksenemez.

Animasyon filmlere hastayım. Öyle böyle değil, gerçekten hayranlıkla izliyorum. Filmde emeği geçenler öyle bir ruh katıyorlar ki, çocuk filmi olmaktan öte birşey oluyor o. Gülerek, katılarak izliyorum. Çok ince espriler, muhteşem mimikleri canlandırıyorlar. Tüm bunların animasyon olması aklımı alıyor. Ice Age 3'ün fragmanını gördüğümde kendimten geçmiştim mesela. Sonra Wall-e, Car's, Happy Feet, shrek, ratatouille ilk aklıma gelenler. Bıkmam sıkılmam izlerim.


Rapunzel'de böyle birşey işte. Acayip güzel karakterler yaratmışlar yine. Rapunzelin saçları!!!! sanat harikası gibi nasıl ince işçilik, ne şahane render, tel tel dökülüyolar, o kadar güzeller gibi alıp boynuna dolayasın gelir o saçları. Hatta her savurduğunda, yeni yıkanmış saçtan yükselen kokuyu alabilirmişsin gibi geliyor.

Harikaydı... Sinema salonundaki çocukların izleyicilerin %90'ı dişiydi (anne ve kızları). Ben Mercan'a karşı fazla 'kız işi-erkek işi' diye ayrım yapmadığım için bu filmle ilgili de öyle bir düşünceye düşmeden bilet almıştım. Ama salona girince farkettim, galiba kız işiymiş.... Veya en azından hikaye formatında kız işiydi bence, romantizmi yüzünden. Ama film öyle değil... izlenmeli derim....


Fragmanı eklerim......


5 yorum:

  1. Biz de Selim'le gittik bugün ikimize de iyi gelir ümidiyle.. iyi de geldi.. evdeki kasvetli havadan uzaklaştık çok şükür.. ben de seve seve izledim.. sonlarda sıkıldı Selim.. çok güzeldi ama o göğe bırakılan fenerler uzanıyor ya seyirciye doğru mest oldum, tutmak istedim.

    YanıtlaSil
  2. evet biz de ailecek izledik, burada erkek ve kiz cocuk cok karisikti, bir taraf daha fazlaydi diyemem. Biz de cok begendik, espriler 3-4 yasindaki cocuklarin anlayamayacagi espriler ama goruntuler super!

    YanıtlaSil
  3. Deli Annem~ Evet. Kızın saçlarından sonra fenerler vardı benim içni de sırada :))

    Açalya~ doğru espriler bizimkilere göre değildi, hatta ara sıra mercan o kadar boş boş baktı ki şarkı söyledikleri yerlerde, suratına bakıp 'hadi ooolum gülelim, nıhaha bak çok komik' şeklinde gaza getirmek zorunda kaldım.

    YanıtlaSil
  4. animasyon konusunda tek olmadığıma sevindim, ben de seyrederken başka boyuta geçip müzik ve renk ve hayalin perdeye yansıtılması mest ediyor..maalesef ikizlerimden biri sinemadan ürkttü, üstüne düşmüyorum, tiyatro ile idare ediyoruz.keşke özellikle çocuklara yönelik filmlerde kenarda bir ışık falan yansa, çocuk direk karanlık bir tünele girmiş gibi hissetti kendini..

    YanıtlaSil
  5. ikizlerimbenim ~haklısın. Karanlık değli de yüksek ses geriyor Mercan'ı da, hatta oturup mısırını kucağına aldıktan sonra dannn diye bi reklam girdi mısırı kucağından attı.. sonra alıştı yavrum. çok komikti yaaa :)

    YanıtlaSil