6 Temmuz 2011 Çarşamba

Deneyim: Ben10'den nasıl kurtuldum?


Sabah kreşin servisini beklerken ve akşam kreşten dönünce "benten benten benten" diye gözü dönen sevgili çocuğum Mercan'ı ve tabii ki beraberinde aile bireylerini nasıl kurtaracağımın yollarını aradım durdum. Öyle bir şey ki; hiçbir takıntısı, vurdu-kırdı merakı olmayan çocuğum bu ben10 hıyarı yüzünden bazen kendini kaybediyordu ki yaşgünü de bunun yansımasıydı...

Önceleri ben10 başlayana kadar öncesindeki çizgi filmleri de izleme hakkını saklı tutan Mercan'a "oğlum şimdi ben haberlere bakayım, saati gelince benteni açarım sana" diye televizyonun başından uzaklaştırmalarım fazla uzun sürmedi. Çünkü buna istinaden o da bana dedi ki "anne ben şimdi bunlayı izliyim, sonya benteni izliyim, sonya babam gelene kaday biyaz daha izliyim, sonya siz habeyleyi izleysiniz tamam mı?"

Başta benim teklifime ılımlı yaklaşan ve buna uyan oğluşun bu gayet mantıklı ve akılcı fikrini elimin tersiyle itemezdim, kabul ettim. Ama bir süreliğine...
Sonrasında aklıma gelen parlak fikirle kocayı örgütledim. "reciver bozulmuş!" bak sen..!
Kilitli veya açılmayan hatalı kanalların siyah ekranını göstere göstere, ve gayet doğal bir ifadeyle "açılmıyo ya, bi sorun var, bak bazı haber kanalları da açılmıyo" dedim mi iş bitti.
Hatta 1-2 gün belgesel kanallarının da açılmadığını söyleyerek komple televizyonu kapattık, 2 hafta sonunda Mercan, ben10'i izlemek istemeden önce "çizgi film izleyebilicekmiyiz, açılıyo mu" sorusunu sormak zorunda kaldı.

Klinik gözlemler;
* Odasına ve oyuncaklarına döndü, 4 yaşında çocuk oldu, bekleme moduna aldığı hayal gücünü yeniden aktive etti ve sonuna kadar kullanıyor şimdi. Sağa sola ipler bağlayıp eşyaları birleştirme ve yürüme alanlarını kısıtlamasını saymazsak enteresan oyunlarıyla neşe doluyor insan!
* Yeniden o eski çan çan konuşan ve soru soran, senaryolar yazan çocuk haline geldi
* Daha çok dans etmeye başladı
* Kelime dağarcığına "yıtıb"(youtube) ı kattı, aklına birşey geldi mi "anne yıtıba bakalım diyor, merak ettiği şeyleri izliyor. Ve tabi bu arada 'yıtıb'tan ben10 izleme olasılığını bilmiyor veya en azından şimdilik akıl ediyor olmaması güzel.
* Pembe panter gibi nadide bir çizgi filmle tanıştı
* Cuma günleri sinema planı yapmaya başladı
* 4 yaşında sıradışı bir dvd arşivi oluşmaya başladı, sürekli babasıyla gidip dvd almaya çalışıyor ve bizim alıp izleyemediğimiz dvdler zincirine mercan'ın alıp da izleyemediği dvdler eklendi çok güzel oldu!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder