2 Aralık 2011 Cuma

Sözünün eri olmak...

Mercan'a bu sözünde durma olayını fazla mı işledim diye düşünürüm bazen.

Bugüne kadar ona verdiğim sözleri (sanırım hepsini) hep tuttum. Ne yaptım ne ettim, ama tuttum. Söz vermenin anlamını, verilen söz doğrultusunda karşımızdakinin bize duymak isteyeceği güveni ve güveni sarsmanın sonraki ilişkilerimize olumsuz etkilerini hep yaşatarak anlatmaya çalıştım.



Aynı şekilde ondan da sözler bekledim. Birşeyi dağıtmak mı istiyorsun? 'sonra toplayacağına söz verebilirsen elbette dağıtabilirsin'... Toplama vakti geldiğinde, eğer toplamama eğilimine girerse, "böyle davranırsan sana güvenemem, toplayacağına söz verdin" diyorum, ama bunu söylerken de asla arkamı dönüp gitmiyorum, toplamasına yardım da ediyorum. Sadece biraz sitemkar davranarak sözünde durmadığında incindiğimi ona anlatmak istiyorum...


Vesaire...


Hafta başında, cuma günü için (cuma okulda sürpriz günüdür, herkes arkadaşlarıyla paylaşabileceği bir yiyecek -bir paket çubuk kraker, jelibon, meyve veya evden hazırlanan birşey- ve sevdiği bir oyuncağını götürür) kek yapacağımı söyledim Mercan'a. O da bunu unutmamış, dün akşam "kek yapalım kek yapalım" diye zıpırdı. Bende "tabi ki yapalım, ben sana söz vermiştim" şeklinde toplumsal mesajımı vermekten geri kalmayarak koyuldum ıslak kek yapmaya. Ama lavuk kek fırında güzel güzel kabarıp piştikten sonra birden zönk diye çöküverdi. Nasıl uyuz oldum nasıl kızdım, bir yandan utandım. "Ulan çocuğa söz verdik"... O keki o halde kreşe gönderemezdim bu yüzden attım dolaba biz yeriz diye...
Ben bunları yaşarken Mercan uyumuştu tabi.


Sabah ben hazırlanırken alt kattan sesleri geliyordu;

- kekim nerde, kekim, babaağğğ kekim?!"

Bir süre telaşlı aramalarına kulak vermemeye çalıştım, sonra babası Mercan'a kekin başına gelenleri anlatıp ona dışarıdan hazır birşey alıp götürmeyi önerdi. Fakat nafile... Bizimki ağlayarak yanıma geldi yukarı.

- Anneeğ, kekim!?!?! ben kekimi götürmek istiyorum

+ Oğlum, kek yamuk yumuk birşey oldu, hiç güzel görünmüyo, onu bu şekilde götürmeni istemiyorum, söz, haftaya yine yaparız, bu sefer başka bir kek yaparız (falana filan abuk subuk konuştum yine)

- Ama haaayıııy. Ben kekimi götüymek istiyoyum, götüymem lazım

O an birine kek götüreceğine dair söz verebilmiş olduğunu düşündüm.

+ Birine söz mü verdin annecim kek getiricem diye, dedim..

- sessizlik

+ İstersen dışarıdan kek alıp götürelim?

- Hayıy ben senin yaptığın keki götüymek istiyoyum.


Uzun bir cebelleşmenin ardından pes ettim, keki strech filmle sarıp gönderdim.

N'apayım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder