15 Aralık 2011 Perşembe

yerli malı yurdun malı, herkes onu yemeli!

"Yerli Malı Haftası"nı illa kutlamaya çalışırsanız böyle olur işte. Neden kutlamaya çalışıyosunuz oysa ki? Biliyorum sizin suçunuz değil 'sistem böyle' ama bu sistemi kim kurmuş böyle?

4 yıllık kreş/yuva yaşantımızda her sene illa ki bir yerli malı haftası etkinlikleri çerçevesinde açları hayrına doyuruyormuşçasına okula yiyecek gönderdik durduk. Çerez, meyve, ev yapımı hamurişleri...
Sabah okula gönderilen tabak çanaklarda her seferinde akşam saati üzerine kartondan meyve figürleri yapıştırılmış karton şapka veya taçlar şeklinde geri döndü :) Geçen sene olduğu gibi...
Yerli malı haftasını ancak tıkınarak kutlayabiliyor olmamız da düşündürücü. Teknoloji, hızlı tüketim veya tekstil dalında yerli üretim yapan bir firmaya ziyaret gerçekleştirerek falan veya oradan bir kişiyi okula davet ederek yerli iş gücünün değeri konusunda çocuklara hafiften bir ayar vererek 'yerli malı'na değer kazandırmaya çalışılabilir mesela.

İsyanım var bu yerli malı haftasına. 




Bende evime gelen pusula doğrultusunda bir adet hamurişi yaptım gönderdim bugün. Dr.Oetker marka un, kakao, kabartma tozu ve vanilyamı, ecnebi icadı makinalarla mıncırtılan tavuklardan çıkan yumurtaları ve Türkiye'de yetiştirilip ingilterede işlenip ambalajlanıp bize geri satılan fındıkları kattığım kekimi, philips marka mikserimle çırptım. Çünkü sırf yerli malı diye alışveriş yapamıyorum üzgünüm, ülkerin kakaosu çok şekerli mesela sevmiyorum...

Evet akşam nasıl bir şapka/taç gelecek merakla bekliyoruz.... Yaratıcı birşey olsa bari?


10 yorum:

  1. Heheh. Bizimki de dün parıldayan "Hafta Malı Şapkası" ile geldi. Çocuğun aklında böyle kalmış, ne yapsın :)

    YanıtlaSil
  2. haha :)) doğru valla semirip duruyolar

    YanıtlaSil
  3. Berna~ Bana da bişey gelmedi bu yıl ya... o kadar heyecanla bekliyordum :))))

    YanıtlaSil
  4. Yaziniz hosuma gitti. Ben en cok Türkiye'deki anaokulu ögretmenlerinin ebeveyne "sen bunu yap gönder, sen de bunu" seklinde mektuplar göndermesini tuhaf buluyorum. Kapiya liste asarsin, herkes maliyet ve zahmet olarak kendisine en uygununu secer (Sona kalan da eh tabii dona kalir).

    Ne üretecegini bile baskalarinin söyledigi bir toplumda üreticilik de yaraticilik da gelismez sonuc olarak tabii.

    YanıtlaSil
  5. hindiba ~Katılıyorum size. Ebeveynlere bile yaratıcılık hakkı tanınmazken yetişmekte olan çocukların yaratıcı olabilmeleri adına ne beklenebilir ki? Çok basit geliyor kimilerine böyle günlerde yapılan etkinlikler ama ben hep rahatsız oluyorum. Mesela öğretmenler gününde bile sınıftan bir veli çıkıp "para toplayıp şunu alalım" diyor, büyük bir çoğunluk da buna katılıyor. Sanki çocuğun öğretmeni, velilerin bu hediye alımı karşısında çocuğa torpil geçecekmiş gibi düşünüyorlar. "Ne kadar güzel hediye alırsak o kadar sevilir çocuğumuz" gibi... Oysa bu karar tamamen çocuğa bırakılmalı. Çocuk öğretmenine gerçekten bir hediye vermek istiyormu, istiyorsa ne istiyor? Belki bir kağıda kalp yapıp vermek istiyordur veya birşey vermek istemiyordur uyuzdur öğretmene mesela... Niye diretirler anlamam..... anlamadığım gibi de uyuz olur, hiç böyle şeylere katılmam

    YanıtlaSil
  6. UNUTMAYIN NEKADAR ÇOK İNSAN OKADAR ÇOK DÜŞÜNCE BENCEDE: Eğer yerli malı yılbaşı cadılar bayramı sevgililer günü anneler babalar ve daha birsürü gün önemli günmüş gibi kutlanırken ÇOĞUNLUKTA kimsenin sesi çıkmaz. Örneğin sevgililer gününde 15 YILLIK eşinden hediye beklersin yıl başında hindi diye tutturursun nedese terslediğin sürekli kalbini kırdığın annene babana yılda birgün eh hakkettin yani okadar kahrımı çektin dercesine hediyeni alırsın aynı tavırlara devam edersin :( .....Tabi bütün bu ÖZELGÜN lerin içinde ister yerli ister yabancı herkes işine geleni alır işine gelmeyeni almaz. Örneğin öğretmenler günü gibi bir sınıfta 40a yakın öğrenci olur hepsi minik veya büyük hediyesini verir ama bu öğretmen okadar hediyeyi ne yapsın toplanıp almak daha mantıklı nekadar uyuz olursa olsun ÖĞRETMEN.(Bu arada ben ev hanımıyım hiçbir öğretmen tanıdığımda yok sadece empati kurmak yeterli.)Yerli malı için çocuklar eğleniyor mutlu oluyor normal dersten farklı bişeyler yapıyorlar biz kadınların toplantılarında yediği şeylerden yiyorlar yani onlar mutlu birtepsi yiyecek yapmak okadar zor geliyosa ogün bişey yapmazsın çocuğunu okula göndermezsin eğer çocuğum böyle günlerdede okulda olsun diyosan niye polemik çıkarırsın anlamam?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani bende '.... anlamam" diyecektim ama belli sizin canınız sıkılmış ve bu sıkı canla postla ilişiği olmayan, kendi içinde tutarsızlıkları olan bu cevabı yazma gereği hissetmişsiniz. Umarım kısa zamanda daha sevgi, anlayış dolu, sakin bir ruh haline bürünürsünüz.

      Sil
  7. isterseniz iki yazıyıda tekrar okuyun kimin canı daha sıkkın ve kim daha sevgi dolu anlayışlı ve sakin ruhla yazmış anlarsınız dicem ama düşünce farkı olduğu için hiçbirşey değişmicek o yüzden senin fikrin sana benim fikrim bana ben saygı duyuyorum sizide saygıya davet ediyorum ruhunuzun sakinliğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla öğretmenler gününde hep ten rengi çorap alınmış öğretmen tribi görüyorum ben yazınızda.

      Sil
  8. Keşke öğretmen olsaydımda tenrengi birsürü çorabım olsaydı iltifat etmişsiniz nasıl teşekkür etsem bilmemki bu güzel kalpli insana :) :) :)

    YanıtlaSil