8 Mayıs 2012 Salı

Pinyata çılgınlığı

Yeni bir pinyata ile karşınızdayım. Bu ecnebi işi eğlenceye neden sardık bilmiyorum, ama bu yaşına kadar yaşgünlerini "hediye günü" olarak belletmemeye çalışmış biri olarak bu tuhaf eğlenceliği hazırlarken eğlendiğimden olabilir; bu yılda yine uyuz gibi kaşınarak bir pinyata hazırladım.

Geçen yıl olduğu gibi yine kaplama sürecini fotoğraflamayı unuttum. Ama kısaca; şişirilmiş bir adet balonun, un ve su karışımına bulanmış gazete kağıtı parçaları ile kaplanmasından ibaret. 2-3 kat gazete kaplayabilirsiniz. Kuruduğu zaman aşağıdaki şekli alıyor.


Sıvanmış gazete kağıdı kuruduğunda ve tırnakla vurulduğunda tak tak
ses çıkardığında balonu patlatarak içerisinden alıyoruz.


Bu yıl kağıtla kaplamaktan ziyade boyamayı tercih ettik.
Guaj boya ile baba-oğul boyadılar. Tabi bunu yaparken nasıl becerdilerse heryeri
boyadılar, ama 'olsun'du... Birlikte iş başarmanın tadı başkaydı.

Yazıların görünmemesi için 2 kat boyandı. Yalnız boyarken dikkat edilmesi gereken şey;
boyanın fazla sulandırılmaması lazım. Aksi takdirde gazeteden kalıbınız ıslanarak yumuşayabilir.


Süsleme için siyah ve aynalı folyo kullandım.


Spiderman'in gözlerini çıkardım siyah folyodan..




Gözlü mözlü bişey oldu 


Yine siyah guaj boya ile çizgiler çektim ben..

Fena olmadı bence, yürekten sevdim ben onu

Hahaa.. evet onun için en eğlenceli ve sonrasında hüzünlü şey bu oldu.
Keyifle pinyatanın içini doldurdu ama sonra aklı hep o pinyatının içinde kaldı.
Malum içinde hiçbirzaman 3'ünü bile bir arada göremeyeceği bir cevher yatıyordu.

Gittiler canım, derdine yan

Grapon kağıdından kesilmiş şeritleri bant ile tepeden birleştirerek son süslemelerini hazırladım. Bu püskülleri içi doldurulduktan sonra kartonla altı kapatılan pinyataya taktık.


Aynen böyle..


Hiyeyt


 Ve hunharca parçalandı, 1 haftalık serüvende bu blogda böylece dursun bari :S





4 yorum:

  1. nefis bir çalışma bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende bayılmıştım ama :)) gitti

      Sil
  2. Ellerine sağlık , nasıl güzel olmuş.Zannedersin ki fabrikadan çıkmış.Bravo valla.
    Ahhh bu çocuklar,birbir içimizdeki yetenekleri çıkartıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.. Çocuklar içimizde sakladığımız ve farkında olmadığımız yaratıcılığımızı açığa çıkarıyorlar..

      Teşekkürler

      Sil